Verzenden & retourneren

Al uw bestellingen bij Hioshop.nl worden GRATIS bij u THUISBEZORGD!

 

Uw aankoop wordt op afspraak gratis thuis afgeleverd door een professioneel meubeltransportbedrijf.


STANDAARD LEVERTIJD - slechts 
5-10 WERKDAGEN*

 

Gratis levering - op afspraak

U ontvangt binnen binnen twee werkdagen een email met met de vroegst mogelijke leverdatum. Wij leveren op maandag t/m zaterdag, ook bij u! U kiest zelf een geschikte bezorgdatum en kunt meteen eventuele bijzonderheden bespreken.

Heeft u een bestelling met meerdere artikelen, waarvan ten minste een 56- artikel, dan kunnen er meerdere leveringen plaatsvinden. 

*Let op! Voor kleinere pakketten die door één persoon kunnen worden gehanteerd geldt een uitzondering: die worden op de eerst beschikbare datum (vermeld op de productpagina bij bestelling) voor het eerst bij u aangeboden en eventueel ook bij de buren afgeleverd als u niet thuis bent. Uiteraard ontvangt u over de leverprocedure per e-mail bericht, maar we bellen u in deze gevallen niet. 

Neemt u bij vragen gerust contact op met onze klantenservice via tel. NL 030-6390761 - BE 03-5005033 of [email protected].


Wilt u uw order liever later ontvangen?


Misschien bent u er nu nog niet klaar voor om uw bestelling te ontvangen, bijvoorbeeld omdat u nog aan het verbouwen bent? Dan is het goed om te weten dat u bij bestelling in het opmerkingenveld of bij telefonisch contact met een van onze medewerkers eenvoudig kunt aangeven dat u uw bestelling graag iets later ontvangt.

Wij kunnen uw bestelling op uw verzoek tot 2 maanden voor u opslaan in ons centrale magazijn. Uiteraard kost deze service u niets.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Bel ons dan op tel. NL 030-6390761 - BE 03-5005033 of stuur een e-mail naar [email protected] .


HET MAKEN VAN EEN BEZORGAFSPRAAK

U ontvangt binnen binnen twee werkdagen een email met met de vroegst mogelijke leverdatum. Wij leveren op maandag t/m zaterdag, ook bij u, tot binnen in de woning. U kiest zelf een geschikte bezorgdatum.

*Let op! Voor kleinere pakketten die door één persoon kunnen worden gehanteerd geldt een uitzondering: die worden op de eerst beschikbare datum (vermeld op de productpagina bij bestelling) voor het eerst bij u aangeboden en eventueel ook bij de buren afgeleverd als u niet thuis bent. Uiteraard ontvangt u over de leverprocedure per e-mail bericht, maar we bellen u in deze gevallen niet. 
 

Wilt u de gemaakt bezorgafspraak alsnog wijzigen? Dat kan tot de avond vóór levering via een van onze medewerkers of in de online omgeving van onze vervoerder.

 

Het is in het belang van een goede levering dat u eventuele bijzonderheden bij levering tijdig aan ons doorgeeft, uiterlijk bij het maken van de (telefonische) bezorgafspraak.

U ontvangt een bevestiging van de bezorgafspraak per mail op de dag voor levering.

Leveringen worden ingepland tussen 8.00 uur in de ochtend en 20.00 uur in de avond. Telefonisch kunt u aanvullende wensen met ons bespreken.

Levering is mogelijk op maandag t/m zaterdag, in alle regio’s in Nederland en België (m.u.v. de Waddeneilanden).

 

Onze webwinkel heeft GEEN SHOWROOM, dus u kunt in onze magazijnen geen meubelen komen bekijken. Afhalen is bij de vervoerder om veiligheidsredenen helaas evenmin mogelijk.


*VERZENDEN - NADERE INFORMATIE
Al onze artikelen zijn uit voorraad leverbaar, tenzij anders aangegeven op de productpagina. Bestellingen worden vanuit een extern magazijn overgebracht naar het distributiecentrum, vandaar de korte levertijd. U wordt na ingang van uw bestelling op de hoogte gehouden van de status van het afleverproces. 

LEVERING – HOE GAAT DAT IN ZIJN WERK?

Orders worden standaard bezorgd tussen 8.00 en 20.00 uur. U kunt zelf uw zending volgen dankzij de track & trace informatie die u per mail krijgt toegezonden op de ochtend van de dag levering.


Op de dag van levering ontvangt u bovendien een e-mail en/of SMS bericht met een indicatie van het aflevertijdstip in een blok van 3 uren nauwkeurig.


De artikelen worden in principe geleverd op het adres dat u bij bestelling heeft opgegeven. Dit adres is indien gewenst en alleen bij tijdige (telefonische) melding in overleg nog te wijzigen in bijvoorbeeld een werkadres of dat van familie, vrienden of buren.


Tenzij anders overeengekomen worden de goederen altijd afgeleverd in uw woning, achter de eerste afsluitbare deur op de begane grond. Voor de duidelijkheid: ook wanneer u in een flat, etage- of bovenwoning woont leveren de chauffeurs uw meubel af bij u thuis zonder bijkomende kosten.


Levering op een verdieping binnenshuis of andere aanvullende diensten kunnen niet standaard maar wel in overleg worden aangeboden. 


 -Kiest u voor verzending en betaling bij aflevering? U betaalt dan een rembourstoeslag van 13,95 euro voor de gekozen betaalmethode (staat reeds op uw factuur vermeld). U kunt ook veilig online vooruitbetalen (bijvoorbeeld met iDEAL), zonder toeslag!

-U woont op de Waddeneilanden? Belt u vóór bestelling even met onze klantenservice. Betalen bij levering is helaas niet mogelijk voor orders geleverd op de Waddeneilanden. Wij leveren uw bestelling tot op het depot van de eilandvervoerder zonder bijkomende kosten. U dient zelf het vervoer te regelen (vanaf het depot van de eilandvervoerder) tot bij u thuis en de bijkomende kosten hiervoor aan de eilandvervoerder voldoen. De vervoerder neemt contact met u op.


LEVERING GEMIST?

Wij doen ons best om in overleg met u tot een bezorgafspraken te komen die leiden tot een zekere aflevering. Bent u onverhoopt toch niet thuis? U kunt dan in overleg een nieuwe bezorgafspraak maken. Zorg dat u de 2e keer zeker aanwezig bent, anders worden er mogelijk extra kosten bij u in rekening gebracht!

Neemt u bij vragen gerust contact op met onze klantenservice via tel. NL 030-6390761 - BE 03-5005033 of [email protected] .


NA ONTVANGST – WAT TE DOEN BIJ KLACHTEN?

Vanaf het moment van aflevering is het geleverde artikel voor uw rekening en risico. Van u wordt verwacht dat u het geleverde zo spoedig mogelijk controleert op volledigheid en bijvoorbeeld schade door transport. KOMT HET ARTIKEL BESCHADIGD BIJ U AAN? LAAT DAN EEN AANTEKENING MAKEN OP DE VRACHTBRIEF EN MELD DIT ZO SPOEDIG MOGELIJK BIJ ONS!

Indien u onverhoopt schade of onvolkomenheden constateert, dan vragen wij u dit zo snel mogelijk kenbaar te maken aan hioshop.nl. Dat mag telefonisch maar moet daarnaast altijd ook schriftelijk (via e-mail) gemeld worden om misverstanden te voorkomen. 

Na contact met hioshop.nl worden bijvoorbeeld eventueel ontbrekende dan wel beschadigde onderdelen in uw levering zo spoedig mogelijk kosteloos nagezonden.


BEDENKTERMIJN VAN 14 DAGEN

ONVERHOOPT NIET TEVREDEN? U kunt uw BESTELLING RETOURNEREN 

U heeft als klant bij het doen van een koop op afstand het recht op een wettelijke zichttermijn of bedenktijd van 14 kalenderdagen.

Gedurende deze periode mag u (de onderdelen van) het artikel uit de verpakking halen en bekijken. Tijdens de bedenktijd dient u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Bewaar de verpakking dus a.u.b. Uitpakken of gebruiken mag slechts in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat u als consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals u dat in een winkel zou mogen doen.

Onverhoopte klachten zullen in alle redelijkheid door hioshop.nl worden afgehandeld; in eerste instantie door bijvoorbeeld voor te stellen een gebrekkig of ontbrekend onderdeel na te zenden. U heeft uiteraard recht op een oplossing van uw klacht. 

Het staat u daarnaast vrij om de koop binnen de gestelde termijn te ontbinden, zelfs zonder opgaaf van redenen. Dat betekent dat u vanaf dat moment verantwoordelijk bent voor het per omgaande retourneren van uw aankoop, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking.

Onze vervoerder kan op verzoek de te retourneren bestelling op afspraak bij u ophalen. U kunt er in overleg met de vervoerder ook voor kiezen om zelf een vergelijkbare dienst te organiseren en ervoor zorgen dat het artikel retour komt tot op het depot. U betaalt de kostprijs voor retourzending. De retourservice is derhalve niet kosteloos. Retourkosten worden berekend op basis van de kostprijs (dus alleen de werkelijke kosten worden aan u doorbelast) en worden op voorhand aan u medegedeeld. De hoogte van de retourkosten is daarmee afhankelijk van de aard van de te transporteren goederen, en het (volume)gewicht.


Indien wij uw klacht niet binnen een redelijke termijn kunnen oplossen is retourneren voor u kosteloos. Eventuele omruiling op initiatief van Hioshop.nl is eveneens gratis voor u. Retourkosten zijn dus enkel van toepassing indien u een beroep doet op de bedenktermijn. Wilt u meer uitleg hierover? Neem dan contact met ons op.

Onverhoopt ontbrekende of beschadigde onderdelen worden trouwens in overleg zo spoedig mogelijk nagezonden, zonder extra kosten. U kunt er dus van uit gaan dat wat geleverd wordt, ook volledig en juist is. En als we er niet uitkomen? Niet goed, geld terug!

U heeft recht op volledige restitutie van het aankoopbedrag. Wel dient u er voor te zorgen dat de goederen indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking retour komen.

Wij vergoeden alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door ons in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop u als consument ons de herroeping meldt.

Voor het aanmelden van een retourzending raden wij u aan om gebruik te maken van het modelformulier of een e-mail te sturen. U kunt ook gebruik maken van een andere ondubbelzinnige wijze om gebruik te maken van uw herroepingsrecht. Meer informatie vindt u op de pagina klachtafhandeling en retourrecht.


LET OP: Hioshop.nl heeft het recht om bij een gebrekkige of onvolledige retourzending - zodanig dat het artikel niet normaal opnieuw voor verkoop kan worden bestemd - aan u een factuur te sturen ter vergoeding van de schade als gevolg van de waardevermindering Twijfelt u over uw retourzending? Neem dan contact met ons op, zodat we samen tot een goede oplossing komen.

Alleen kosten voor retour blijven voor rekening van u als klant.

Speciale bestelling
Het artikel wordt speciaal voor jou gemaakt zodra je het hebt besteld.
Daarom wordt er een aanbetaling gedaan van 50% van de waarde van het artikel in verband met de bestelling van het artikel.
In de regel kan de bestelling niet worden geannuleerd, als dit toch gebeurt, wordt de aanbetaling niet terugbetaald.
Wij storten de aanbetaling niet terug omdat je bestelde meubelen op maat worden gemaakt naar jouw wensen en omdat we de meubelen achteraf niet voor dezelfde prijs kunnen doorverkopen.

 

Heeft u naar aanleiding van bovenstaande informatie nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op: wij helpen u graag verder! 

Email: [email protected]
Tel. NL 030-6390761 - BE 03-5005033